Olyan érzés, mintha már 1000 éve nem meséltem volna itt...pedig csak 1 hét telt el, de az aztán tömény volt:)

Szóval, otthagytam abba, hogy szombaton indultam Svédország messzi városkájába, Åre-be. Délelőtt még sétáltam egyet Chili-vel, aztán a síelőkkel teli vonaton átküzdöttem magam Malmö-be, nem kevés cuccal, hiszen pakolnom kellett konferencia-ruhákat is, meg sarkkörön túli túlélő csomagot:) Közvetlen, éjszakai vonattal indultam 4kor, és másnap reggel 8ra már ott is voltam:) Gáborom épp házibulit tartott nálunk, és skypeon keresztül én is bekapcsolódtam, amíg el nem aludtam:) Reggel 6-nál tovább nem tudtam aludni, de nem is bántam, mert a hólepte svéd fenyvesek látványa fogadott, ahogy robogtunk Are felé, gyönyörű volt:) Odaérve felhúztam magam, meg a bőröndöt egy hosszú, meredek, jeges úton a belvárosig, és már ott is volt a Hotel Aregarden. Számítottam rá, hogy rögtön akkor még nem tudom elfoglalni a szobám,így körbenéztem a városban. Nem egy hatalmas hely, és főleg a síelőknek van kiépítve, de azért vannak hangulatos részei is. Fel akartam menni a legmagasabb hegyre felvonóval, de a viharos szél miatt ez nem jött össze...néha sóvárogva néztem a síelőket is, mert olyan jó lett volna körbekalandozni ezt a hatalmas pályarendszert! De a bérlés drága volt, egyedül meg nem akartam kockáztatni, hogy valahol összetöröm magam már a nagy kaland elején:) A konferencia este kezdődött, utána volt egy fogadás, közben megérkezett a szobatársam is: egy magyar lány, aki régebben szintén kútvölgyis volt, de még sosem találkoztunk:) A napok Are-ben úgy néztek ki, hogy 7kor megreggeliztünk, 8kor kezdődtek az előadások (meghívott előadók, meg mi, a fiatalok:)), ezek 11ig tartottak. 12kor mindkét nap elvittek minket 1-1 social program-ra, ahonnan általában 4kor értünk vissza. 5kor kezdődtek a további szekciók, 8tól vacsi, és minden nap este 9től voltak a poszter szekciók. Szóval, elég tömény volt, de fantasztikus élmény:) 13-án hómobilozásra vittek minket (volt aki inkább síelni ment), hát az nem semmi volt! Kaptunk meleg overallt, bakancsot, és 5 perc alatt elmondták, hogyan tudjuk vezetni (csak jogsival lehetett). El is indultunk fel, a hegyekbe, én egy londoni lánnyal felváltva vezettem:) Ha gázt adtunk, 1 pöccintésre indult, de hamarosan ráéreztünk:) A féket nem is használtuk, inkább a gázzal játszottunk:) Gyönyörű havas fennsíkokon, erdei ösvényeken robogtunk át....ahogy egyre jobban belejöttünk, már gyorsabban mentünk, mert így könnyebb volt tartani az irányt is. Utána izomlázam lett a karomban, annyira erősen kellett kormányozni a buckák között:) Vagy 20 km-t tettünk meg, és egy hegyi vendéglőben ebédeltünk. Hazafelé már hóvihar kerekedett, és pont az előttünk menő páros csúnyán berepült a fák-bokrok közé. Szerencsére nem lett bajuk, de a hómobil javításáért nem kis összeget kellett fizetniük (indulás előtt aláírtuk, hogy fizetünk a károkért). Annyira jó volt, hogy nem is fáztunk közben!!!Kellemesen fáradtan visszaértünk, aztán kezdődtek az esti előadások.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Másnap egy kevésbé kalandos, de annál gyönyörűbb program várt ránk: megnéztük a Tännforsen vízesést és egy jégpalotát! Szakadt a hó, és gyönyörű, eldugott erdei ösvényeken lesétáltunk a többnyire befagyott vízeséshez, és bukósisakkal még a vízesés mögé is bemehettünk! Leírhatatlan élmény volt! A hely tulajdonosa épített ott egy jégpalotát (nem iglu, jóval nagyobb!), ahol még aludni is lehet:) Utána isteni finom rénszarvas pörköltet ettünk, tipikus svéd pirosbogyó szósszal. Annyira finom volt:)

Nekem kicsit beárnyékolta a napom, hogy aznap este kellett előadnom, de végülis jól sikerült:) Izgultam, mert erről az allergénes kutatásunkról még sosem adtam elő konferenciákon, de már hetekkel előtte készültem rá. Végülis volt sok érdeklődő kérdés, tetszett nekik:)

 

Ez volt a konferencia utolsó előtti napja. Az utolsó napon már csak délig tartottak a programok, én viszont reggel már elindultam Trondheim felé, mert a következő vonat csak késő este lett volna. Trondheim a norvég-svéd határ közelében fekszik, és híres zarándokhely. Egy itt élő ismerősömmel az utolsó napokban egyeztettem le, hogy B&B helyett nála töltök 1 napot.

 

 

Szóval, nagyon hamar elment ez a konferencia...Hatalmas élmény volt, és rengeteg jó fej emberrel hozott össze a sors:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végül mellékelek még 1 csoportképet:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr164133610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása