Még péntek este 9-kor is azon gondolkodtam, hogy hova menjek másnap? Valahová mindenképp akartam, és minél messzebb, mert csak úgy éri meg használni az InterRail bérletem (egy-egy általam kiválasztott napon annyit vonatozok, amennyit csak akarok). Tehát Roskilde-be biztosan nem ezzel fogok átugrani:)

A 2 nagy esélyes Ribe és Arhus volt, végül a bájos, ódon Ribe győzött Dánia 2. legnagyobb városával szemben. Utólag látom, hogy jól döntöttem:) A vonat 08:30-kor indult a főpályaudvarról, jó előre odaértem, szereztem kávét és még a megfelelő kocsit is megtaláltam, tehát végül nem kötöttem ki Flensburg-ban Ribe helyett:) Az út hihetetlenül kényelmes, halk és gyors volt, és mire átértem Dánia tőlem legmesszebb levő szigetére, Jylland-ra, már 2 lenyűgöző, tengert átszelő hídon is átkeltünk. Csak egyszer kellett átszállnom, és már ott is voltam Ribe-ben. Nagy vonalakban annyit kell róla tudni, hogy Jylland délnyugati részén fekszik, az Északi-tenger partján, és Dánia legrégebbi települése.

A vonatról leszállva rögtön a Torvet (főtér) felé vettem az utam a macskaköves utcákon át. Nem volt nehéz megtalálni, mert a katedrális tornya már messziről látszódott. Egyszerű, de annál szebb volt belül a dóm, és a torony tetejéről fantasztikus kilátás nyílt egészen a tengerig. Utána elsétáltam a kolostorhoz, betévedtem egy hangulatos temetőbe, de bármelyik utcán is mentem, mindig volt fotótéma a sok favázasház között. Imádom ezt a stílust!!! A turista irodában szereztem prospektusokat és térképeket Dánia összes tájáról, és végül bejártam a viking múzeumot. Szuper nap volt, gyönyörű idővel, és egy bizonyos szempontból jó volt így egyedül kalandozni:bár nincs összehasonlítási alapom, de talán kicsit az El Camino-hoz hasonlít ez a néhány hónapos magányos kalandozásom. Hosszú idő után volt időm, lehetőségem arra, hogy kizökkenve a mindennapokból elkalandozzak gondolatban, és jobban befelé figyeljek. Amellett meg az is jó, hogy nem másra hagyatkozom, ha el akarok valahová találni, és ez fitten tartja az agyat, tán még a tájékozódási képességem is javul majd:) Minden esetre, jó lett volna ezt a szép helyet a szeretteimmel látni.

Ha minden igaz, a jövő hétvégi terv egy rövid Dánia-Svédország túra lesz (ha már egyszer úgyis ingyen kompozhatok az InterRail-lel a 2 ország között).

Íme néhány kép Ribe-ről:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr583546360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása