"Hihetetlenül frissen" hajnali 6kor kipattantam az ágyból, szendvicseket csináltam, összeszedtem aznapra a gondolataim, és kiosontam a házból.

Na mi volt az úti cél?:)

Rigshospitalet, Blegdamsvej, 76. kapu, 3. emelet. A LABOR!:) (a pénteki "igen" hozadéka).

Az első héten kapott kulcsokkal (ők már tudták, amit én még nem:)) és chip kártyával sikeresen átjutottam minden kapun, be a labor szívébe:) Kiszámoltam az új felálláshoz tervezett koncentrációkat és előkészítettem a lemezt holnapra. Otthon ezt csak a mérés előtti nap délutánján csináltam mindig, de itt az a szokás, hogy akár egész hétvégére is fednek PBS-ben, és teljesen jól működik!

A lemezem hétfőig a hűtőben aludhatta álmát, én meg elindultam Malmö-be. Pont elértem a kinézett vonatom, és még csokit is tudtam venni! Megjegyzem, Koppenhágában szakadt az eső....cselekednem kellett:) Gyönyörű helyeken kanyargott a vonat, dimbek-dombok tele fenyőfákkal...) Ez az, amiből több is lehetne Dániában:)

Az első úticél Göteborg volt. Térképem ide sem volt, de hamar szereztem, és felderítettem a nevezetességeket a belvárosban. A parkok városának is hívják (nagyon kreatívan:)), hát ott is sétáltam egyet, mígnem belebotlottam egy melegedőbe:) Egy pálmaházba, ahol pont tegnap óta lehetett látogatni a nyíló broméliákat! Gyönyörű volt, majd erről is lesz itten néhány fotó:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszonylag sietnem kellett, ha még Helsingborg-ból is akartam valamit látni. Odáig vonattal mentem, és közben olvastam az új kedvenc könyvem és néhány újonnan beszerzett prospektust. Ahol érdemes, összeszedek néhány turistáknak szóló propspektust, mert sokkal jobban szeretem azokat lapozgatva kitalálni a kirándulásokat:) Már nagyjából egész Dánia le van fedve:)

Helsingborg-ba érve már sötétedett, de így is gyönyörű volt a város: a kikötő közvetlenül a vasútállomás mellett volt, egybeépült a kettő, egy ultramodern "hangáron" belül. A fő nevezetesség itt a gótikus templom és a Karnan, ez utóbbi erődnek már csak egy tornya maradt. A 14. században Helsingborg Dánia egyik legfontosabb városává fejlődött, de a pestis megtizedelte a lakosságát, ráadásul a nagy északi háborúban a svédek végérvényesen elfoglalták.

Miután bejártam a látnivalókat, felderítettem a hatalmas Scandlines utasszállító hajót, ugyanis úgy terveztem a hazautat, hogy áthajózom Helsingor-be. Még mindig csodálkozok a dolgok itteni gördülékeny menetén, de az InterRail bérletemmel tényleg ingyen hajózhattam, és nem kellett bizonygatnom, hogy "márpedig ez erre is jogosít":).

Egy hosszú üvegfolyosó után szinte észre se vettem, mikor léptem a hajóra, annyira pontos volt az illesztés, és ugyebár egy ilyen nagy monstrum (jó esetben) nem nagyon dülöngél. Hacsak nem megy sziklának. Annyira hihetetlen volt, hogy már a hajón vagyok (csalóka volt a sok kávézó, a duty free shop), hogy gyorsan körbesétáltam, és még a fedélzetre is kimentem. Semmi kétség, a fenséges, hatalmas Aurora-n voltam. Még meg se ittam a kávémat, már át is értünk Helsingor-be (csak 4 km itt Dánia és Svédország között a táv). Pont elértem a Skodsborg-ba menő vonatot, és fél óra alatt otthon is voltam:)

Ez is szuper nap volt...de sajnos fogytán van az InterRail napjaim száma:( Dehát, február 5ig érvényes csak úgyis:(

Néhány kép Helsingborg-ról:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr383725418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása