Szóval, február 15-én kezdetét vette a december óta gondosan tervezgetett nagy kalandom:) A konferencia utolsó napján Are-ból elindultam Trondheimbe, a poklon át. Na nem azért, mert annyit szenvedtem a jegyautomatával, amiben nem volt benne "Trondheim" állomás, hanem mert Hell-en át vitt az út:)

 

Aga, az ismerősöm, csak később ért rá, mint ahogy megérkeztem, így addig bejártam a gyönyörű Nidaros katedrálist és a pöspöki palota múzeumát.

 Amint Aga végzett az egyetemen (computer design-t tanul és még sok érdekes, nehezen megfogalmazható dolgot), találkoztunk, és bejártuk Trondheim még fel nem fedezett részeit. Felcsúszkáltunk egy meredek úton át az erődhöz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt Trondheim fjordjára. A hazafelé vezető út is tartogatott még egy látnivalót, a híres fahidat, aztán bevásároltunk a vacsihoz: dumplings-t csináltunk:) Isteni, és nagyon egyszerű kaja: könnyen nyújtható tésztát gyúrtunk főtt, áttört krumplival, és ezt egy feta sajtos- pirított hagymás szósszal töltöttük meg, majd kifőztük:) +még várt ránk 2 süti a helyi cukrászdából:) Rengeteget beszélgettünk, aztán éjfél környékén zuhantunk az ágyba.

Másnap esett az eső, Aga-nak meg be kellett menni az egyetemre, így úgy döntöttem, hogy kimegyek a reptérre, mert már nem volt mit nézegetnem Trondheim-ben. A reptéren kerestem 1 csendes sarkot konvektorral és sikerült előrelendíteni nem kicsit a cikkemet, aminek a határideje már egyre inkább szorongat...A gépem délután fél 5kor indult volna Tromsø-be, de végül fél 6 lett belőle:( Kezdtem nyűgös lenni, már az írás is döcögősen ment, de aztán csak eljött végre a felszállás ideje:)

 A Norwegian fapadossal indultam, ami eddigi élményeim alapján a legellentmondásosabb légitársaság:) A fedélzeti újságban több oldalon arra bukkantam, hogy a tavalyi év legpontosabb légitársaságának választották (haha, 1 órás késés után). Igaz, lehet a viharos idő miatt volt így, még valami fagyásgátlóval (gondolom én) is befújták az egész gépet indulás előtt! Na de amin meglepődtem: biztosítottak ingyen wifi-t repülés közben!!! Állítólag ők az elsők Európában:) És tökéletesen működött is, így frissiben meg is kaptam egy kollaborációs partnertől a mélt, hogy nagyon gyorsan kéne egy közösen beadandó pályázatba egy rész, amit nekem kéne megírni. A csúcspoén a Norwegian-nal később jön majd:) Szóval, fél6kor felszálltunk Trondheim-ből, és volt egy menetrendszerinti megálló Bodø-ban. Utólag esett le, hogy ezt a helyet emlegették mindig Apa rádiós vizsgás gyakorlatai között:) Szóval, leszálltunk itt, majd a stewardess bemondta negyed óra után, hogy névsorolvasás jön, mert egy  kedves utas, aki Tromso-be tartott, előbb kiszállt, és keresték, ki az:) Azt hiszem, végül megtalálták, és nem kicsi széllökések közben végre megérkeztem a sarkkörön túli Tromso-be, "Észak Párizsába":) Erről a következő bejegyzésben:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr754135265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása