Áldottam az eget, hogy múlt hétvégén mentem Stockholm-ba, és nem most, amikor ide is beköszöntött a szibériai hideg (na jó, csak a szokásos skandináv, ami még így is kellemesebb volt, mint az aktuális magyarországi időjárás).

5kor keltem, mert mostanában rendetlenkednek itt a vonatok, és 3/4 6kor indultam át Malmö-be, hogy biztosan elérjem a fél 8as vonatot Sölvesborg-ba. A menetrend alapján így volt fél órám Malmö-ben, amit pont kitudnék használni, gondoltam. Már decemberben megvettem a jegyem neten az éjszakai vonatra, amivel majd Svédországba, Åre-be megyek a jövő heti konferenciára. Anno kaptam 1 kódot e-mailben, amivel a vasútállomáson hozzájuthatok a jegyemhez az automatából, így gondoltam, ezt elintézem most, és nem a nagy út napján, hátha késve érek oda.... No, beütöttem a kódot hibátlanul, kinyomtatta a gép a jegyeim, csak épp nem adta ki! Mint aki jól végezte dolgát, visszatért a kezdőlapra. Uccu neki, elszaladtam a "resebutik"-ba (még jó, hogy annyit mászkáltam már a malmöi vasútállomáson), és vázoltam a problémát. Nem mehettem el a jegyem nélkül, mert akkor később már hogyan bizonygatom, hogy tényleg nem jutottam hozzá?! És hát, annyira nem volt olcsó... A hölgy nem tudott azonnal segíteni, mert egyedül volt a resebutikban, majd a beígért 5 perc helyett negyed óra múlva jött a kollégája, akivel elszaladtunk a dög automatához, kinyitotta, és kivarázsolta belőle a drága vonatjegyem!!!:) Megjegyzem, 10 másik jeggyel együtt, úgy látszik, azok nem kellettek a gazdáiknak annyira (?).

Még pont volt annyi időm, hogy elérjem a kinézett fél8as vonatot:) De mi lett volna, ha ez február 11én történik, és pl.lekésem azt a ritka vonatot, ami az Isten háta mögé visz Are-be?

No, a megérkezésem Sölvesborg-ba már zökkenőmentes volt, csak épp majd' megfagytam, hiába volt rajtam harisnya, 2 zokni, temérdek pulcsi:) Ha választani kell, akkor nekem inkább +40fok, mint -10, hiába vagyok téli gyerek:) Dehát, az én tervem volt ekkor (is) jönni Skandináviába:) Olyan "mérges" voltam, hogy az értékes kirándulós napomon ilyen hideg van, hogy felszaladtam 1 magasabban fekvő városrészbe, hátha melegem lesz:) Valamennyit segített, de főleg az a csokihabos-vaníliás-barackszószos süti segített, meg a capuccino, amit mérgemben elnyeltem:)

 

 

Sölvesborg nem túl nagy hely, de a rúnakövek, a várrom, a középkori városrész és a 12. századi templom (benne Szt. Dorottya ábrázolásával:)) nagyon vonzottak. A templomba 2. próbálkozásra sikerült bejutnom, elsőre még nem volt nyitva, de addig is megnéztem a városka határában fekvő várromot. Találtam egy egyedi, gyönyörű ruhákat rejtő boltot is, de sajnos nem az én pénztárcámnak találták ki:(

Az alábbi fotók 80%-át vaktában csináltam, ugyanis a nagy hidegben le-befagyott a folyadékkristályos kijelző, így kénytelen voltam "érzésből" fotózni:) De legalább ennyire működött:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sölvesborg-ból átvonatoztam Karlskrona-ba, Blekinge gyönyörű tájain át. Néha kicsit elbóbiskoltam, de igyekeztem szorosan rátapadni az ablak melletti fűtőtestre, annyira átfagytam...Éppen emiatt Karlskrona-ra már nem is szántam túl sok időt, az információs iroda alapján a főbb nevezetességeket futottam körbe. Meg különben is, nem volt nekem elég régi ez a város, jobban szeretem, ha minimum középkori gyökerei vannak a helynek:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végül este 8ra értem haza, és jól bevackoltam magam az ágyba, hogy kitaláljam a másnapi kirándulást:)

Mióta itt vagyok Dániában, ez volt az első reggelem, amikor lustálkodtam kicsit, nem keltem korán:) Eddig vagy a meló, vagy a nagy kirándulások miatt mindig minimum 6kor keltem:) De volt itt még más furcsaság is: mások voltak a fények és túl nagy csend volt. Félálomban rájöttem, hogy azért, mert a tetőablakokat belepte a hó, és a part közelében befagyott a tenger, így a hullámok téli álomba szenderültek:)

Még élénken élt bennem a tegnapi didergés, meg amúgy is szakadt a hó, így a közeli Køge-t szemeltem ki:) Odaérve még jobban szakadt a hó, így csak nagyjából körbesétáltam a középkori belvárost, és mentem vissza Koppenhágába, várt rám a Stroget, a fő bevásárló- és sétálóutca:)  Elintéztem a bevásárlást, találtam isteni pékséget és alig vártam, hogy hazaérjek (immár) meleg vackomba:)

Néhány kép a reggeli gyönyörű látványról, a havas Koge-ról és a Stroget-ről:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr114068695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása