Nagy utazás: Stockholm

 2012.01.30. 23:35

Ahogy hazaestem péntek este, nekiálltam szendvicseket csinálni, bepakoltam "új", kedvenc hátizsákom, életjeleket adtam magamról, majd este fél 8 körül elindultam Malmö-be. Ismerve a mostanában rakoncátlankodó vonatokat, inkább több, mint egy órát szántam arra,  hogy átérjek. Most bezzeg jött minden úgy, ahogy kell, így Malmö-ben bőven volt időm kivarázsolni az automatából az előre lefoglalt "alvójegyem". Szerencsére már 10-től fel lehetett szállni a vonatra, úgyhogy kényelmesen elhelyezkedtem, megágyaztam, és fotózgattam (még soha nem vonatoztam így, és olyan vicces volt:)).

Az "alvótársnőim" teljesen normálisnak tűntek, egészen reggelig....arra emlékszem, hogy a felső szinten fekvők szerencsétlenkedtek a fűtésszabályozóval, mire reggelre a hideg alvófülkében ébredtünk...de legalább Stockholm-ban:) Szuper volt, hogy alva tehettem meg ezt a távot és nem ment el a drága idő nappal:) Első dolgom volt, hogy vettem egy Stockholm-kártyát, szereztem térképet, beültem egy kávézóba, ettem-ittam sütit meg kávét, majd elzarándokoltam a szállásomhoz, ami nem volt más, mint egy B&B hajó, az óvárossal szemben! Gyönyörű helyen volt, a személyzet nagyon kedves volt, és a "Rune" nevű szobát kaptam meg, egyedül a hajó legtetején, ahol a madár se járt:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első célpontom a Drottningholm palota volt. Mivel ilyenkor télen eléggé gyér a turistás-hajós közlekedés, metróval és busszal próbáltam eljutni oda. Hát nem volt egyszerű, mivel baleset volt a metrón, így hajkurászhattam a mentesítő buszt, amire pont fel tudtam zsúfolódni. Még a palota nyitása előtt odaértem Drottningholm-ba, így addig bejártam a hólepte kastélyparkot, igyekezve kikerülni a hó alatt orvul lapuló tavakat:) A palota gyönyörű volt kívül-belül is, íme pár fotó:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután visszabuszoztam-metróztam Stockholm-ba, a következő célpont a Royal Palace volt az óvárosban (Gamla Stan). Ha ettem valamit, akkor az mindig utazás közben volt, mert nem akartam időt vesztegetni, mikor minden csak 4-5ig van nyitva:) Megnéztem a királyi és a vendégszobákat, a kincstárat, és 1 múzeumot, ami a kastély tűzvész előtti állapotát mutatta be. Gyönyörű volt, és már akkor úgy éreztem, hogy aznapra kezdek betelni a sok-sok látnivalóval:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az óvárosban való bolyongást másnapra szántam, és inkább a Skansen felé vettem az irányt. Közben a jó előre kinézett nyitvatartások kattogtak az agyamban, hogy mi-hol-meddig van nyitva. Végülis még több mindent meg tudtam nézni, mint ahogy terveztem:) Szóval a következő állomás a Skansen volt, ide egyszerűen eljutottam metróval és busszal, de akár le is gyalogolhattam volna a Karlaplan-tól a távot, ha több időm lett volna. Hát ide nyáron mindenképp visszajövök még, annyira gyönyörű! Órákig el lehet bolyongani a svéd, finn, norvég tanyák között, vannak kis fatemplomok, különböző mesterségek házai, rénszarvasok, fókák, barna medve, róka, hiúz....fantasztikus volt:) Sötétedésre nagyjából be is jártam az egészet, csak az Aquarium-ba nem mentem be, valahogy nem "rajongok" az ennyire bezárt állatokért. A vadas park még elmegy, de a üveg-ketrec mögött nem szeretem nézegetni őket:(  Itt is van néhány fotó a Skansen-ről, ez annyira szép volt, hogy néha már tényleg skandináv vidéki tanyákon éreztem magam:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sötétedésig maradtam ott, aztán átsétáltam a Vasa múzeumhoz. Egész nap annyi gyönyörűséget láttam, de hogy ez is ennyire lenyűgöz majd, azt nem gondoltam! A Vasa egy svéd sorhajó volt, melyet 1626-1628 között építettek II. Gusztáv Adolf svéd király megrendelésére. 1628-ban a Vasa vitorlát bontott a Gamla Stan déli csücskétől, hogy megtegye első útját. Szép idő volt, nem számítottak hullámzásra, így az ágyúnyílások nyitva voltak. Ám egy hirtelen széllökés a hajót annyira megdöntötte, hogy ezeken át beömlött a víz. A hajó valamivel kevesebb mint 1300 métert tett meg a vízrebocsátása óta, és máris elsüllyedt a stockholmi kikötő közepén. A hajótestet végül is csak 1959-ben emelték ki, addig az 30 méter mélyen, szinte teljes épségben megőrződött a tenger fenekén...már csak azért is, mert a Balti-tengerben nem él meg a hajóféreg, ami tönkre tenné:) Többek között ezért is kezdték el felkutatni az itt elsüllyedt hajóroncsokat:)
Állítólag a kiállított, egész hangárt több emeleten át betöltő hajó 95%-a eredeti, ami nem semmi....Ide eljövök Apával:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mire bejártam a Vasa múzeumot, már teljesen lejártam a lábam, és elindultam vissza a szállásomra. A Nordiska múzeumra sajnos már nem maradt időm, de majd máskor:) Azért itt egy kép róla:

 

 

 

 

 

 

 

 

Hamar "hazaértem", ittam egy sört a hangulatos éttermi részben és megterveztem, hogy másnap miket nézzek meg.

Vasárnap jól kialudtam magam, úgyis csak 8tól volt reggeli. Csináltam néhány képet a hajnali fényekben ébredező Stockholm-ról, összepakoltam és nyakamba vettem a várost:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 Ahová mindenképp el akartam jutni, az a Városháza volt, amit csak idegenvezetővel lehet megnézni. Így odamentem 10re, és az első vezetésre, sikerült is bejutni. Gyönyörű volt és nagyon sok érdekes dolgot mesélt róla az idegenvezető.

Mellékelek pár fotót a belső termekről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már nem volt más vágyam Stockholm-tól, csak egy kis grog, valami tipikus svéd süti (fika) és barangolás az óvárosban. Végülis még betoldottam egy hajóutat, ami a szigetvilág felé kalauzolta el a turistákat. Nagyon szép volt, bár nem maradtam végig kint a fedélzeten, és bementem grogért:) Közben egy felborult csónakost is kimentettünk, úgyhogy nem volt unalmas út:) Megkerültük a Fjaderholmarna-szigetet, és mentünk vissza a kikötőbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miután 1kor kikötöttünk, csak úgy céltalan mászkáltam, gyönyörködtem az óvárosban (Gamla Stan), és  elköszöntem Stockholm-tól. Gyönyörű hely, és itt is nagyon el tudnék éldegélni....lehet, hogy be kéne valahogy jutnom a Karolinska Intézetbe?:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Stortorget-en beültem abba a bájos kávézóba, amit már tegnap kinéztem. Látszott, hogy jó hely, mert zsúfolásig volt, de pont el tudtam csípni egy szabad asztalt. Valami helyi édességre vágytam, és az étlapot elnézve a Wahlrona-csokigolyóra esett a választásom. Hmm, mennyei volt, igazi, sűrű keserűcsoki krém mindenféle magokkal és tejszínhabbal...ide is vissza kell még jönni!!:)
Amúgy étterembe nem volt kedvem egyedül beülni, meg úgyis volt egy csomó szendvicsem:)
A vasútállomáson kifundáltam, hogy melyik vonatra nem kell helyjegyet venni, és hamarosan, fél 4kor el is indultam Malmö felé. Egy nagyon kedves zenészházaspár ült mellettem és rengeteget beszélgettünk, adtak néhány tippet, hogy még hova menjek el Svédországban:)
Végül Malmö-ből át Koppenhágába, onnan egy másik vonattal át Skodsborg-ba, és éjjel 11re otthon is voltam:) Fantasztikus hétvége volt, pont ahogy elképzeltem:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr923982180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása