Szülinap, Koppenhága, Malmö

2012.01.11. 22:59

Január 8-a volt, a szülinapom, és az utolsó nap, amikor Gáborral kóborolhattunk:( Mivel nem akartuk kockáztatni a másnap hajnali járat elérését a gyér reptéri transzfer miatt, Gábor már reggel összepakolta nem túl nagy holmiját és úgy vettük a nyakunkba Koppenhágát.

Kinéztük az Osterport állomás környékét, mert arra van a Kastellet, a Kis Hableány és a közelben Amalienborg is. Délelőtt indultunk, a Kastellet mellett találtunk egy jópofa szélmalmot is, és elszántan dacoltunk az el-eleredő esővel. Mikor már kellőképp átfagytunk, Nyhavn felé vettük az irányt - ez az a városrész, ami a legtöbb képeslapon virít színes házaival a csatorna partján. Tényleg gyönyörű, hangulatos hely, tele jobbnál-jobb éttermekkel, végül el is csábultunk. Gábor mindenképp valami meleg ebédre vágyott, ami nem volt egyszerű, mert a dánok ebédre mindenféle szendvicset (smorrbrod-ot) esznek, de végül sikerült kreáltatnunk a séffel egy fish&chips-et:) Ezután jött a fő attrakció: a leendő munkahelyem felderítése, természetesen gyalog:) Nem volt kis táv, de még jó, hogy Gábor erősködött, hogy nézzük meg (én már mentem volna át Malmö-be, de jobb volt megtalálni az utat együtt végül). Jó környéken van, és ha nagyon mazochista vagyok, csak 20-30 percet kell gyalogolnom a Norreport megállótól:) Kezdett esteledni, de még Malmö-ben is akartunk nézelődni, így átvonatoztunk, csak fél óra volt. Jó, hogy nem mentünk át korábban, mert nem sok látni való volt, ennyi pont elég volt belőle. Késő este, az utolsó busszal mentünk ki a malmöi reptérre, mert a reggeli első busz indulása bizonytalan volt, így hát gondoltuk, hogy "jó időben" odaérünk Gábor járatának indulása előtt. Hát, sikerült...de a reptéri székek hosszú távon nem kényelmesek...

Gábor 9-én kora reggel hazarepült, én meg visszaballagtam Malmö-n át Koppenhágába, nem túl vígan. Kicsit sétáltam a délelőtt 10kor épp csak ébredező fő utcán (Stroget), aztán visszavonatoztam Skodsborg-ba regenerálódni és készülni az első munkanapra.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.