A KEZDETEK KEZDETÉN....

 2012.01.09. 15:30

....egész pontosan tavaly év januárjában már eléggé erősen körvonalazódott, hogy ki kéne mennem dolgozni egy külföldi laborba, ahol új módszereket tanulhatnék-fejleszthetnék ki, és esetleg az ottani munkát még a disszertációmba is beilleszthetném. A célpont Professzor Peter Garred koppenhágai komplement laboratóriuma volt.

Eszeveszett ösztöndíj-keresésbe kezdtem, aminek az lett az eredménye, hogy júliusban jött a hír: nyertem egy 3-hónapos EMBO-ösztöndíjat! Aztán augusztusban újabb levél az elnyert ERASMUS-pályázatomról

Mivel ekkor már vészjóslóan közeledett az eredetileg tervezett szeptemberi kezdés, és a munkáim zöme is javában zajlott, sikerült megszervezni az EMBO-projektet 2012. január-márciusra, míg az ERASMUS-gyakorlatot július-szeptemberre.

Innentől kezdve teljes elszántsággal belegabalyodtam a dán kultúrába és december végére túl voltam 1 vaskos Dánia-útikönyvön, több 100 honlapon és egy többszázoldalas dán nyelvkönyven is (angolul tanulva, ha már magyarul nincs)

Az utazás előtt hónapokkal elkezdtem a szervezést, egyszer személyesen is sikerült egyeztetnem a főnökömmel, "csupán" a szállás nem akart összejönni. Miután megismertem az internetes csalók (azaz csalni próbálok) és a kollégiumok ridegen elutasító világát, deus ex machina: ismerős ismerősének ismerőse felajánlotta, hogy megszállhatok náluk! És ami a legváratlanabb a egészben: egy tengerparti, elvarázsolt meseházban, 20 percnyi vonatozásra (=dán HÉV) Koppenhága központjától! Mindez december 22-én derült ki, és január 6-án már repültünk is Gáborommal új otthonom felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://dorothydanmark.blog.hu/api/trackback/id/tr413531674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása